Total Pageviews

Sunday, 7 August 2011

RAMADHAN

askmmm.. lame dh sy xupdate blog ni...asyik bz jew...ops!!! kita pn dh msk dlm zone puasa kn..so sy ucap'n SELAMAT BERPUASA untk korg2 sume....

kita start puasa pd 1/8/2011..pejam celik dh msk hari yg ke7 kita puasa...kejap jew rase kn..msh berbaki 23hr lg untk kita m'nyambut RAYE...wlubagaimanapn msh bnyk lg dugaan yg blum kita ketahui dn yg perlu kita alami dlm bln puasa yg penuh keberkatan ni.

yang plg penting kita dpt menahan dr godaan syaitan...ops!!lupa lak..dlm bulan ramadhan ni mane ade syaitan..hee3..menahan dr godaan nafsuuuu...nafsu zahir dan batil..

rasukan syaitan suh korg bukak puas..haaahahah..


biase la lau puase kn..mcm2 la yang kita ngidam...jap2 nk makn ayam madu la..jap2 nk mkn e2..nk mkn ini...
"ayam dua singit dua singit" katanye mail dlm upi ipin..he3
pe2 pown budget leklok la...YANG SEDERHANA E2 ADLH YANG TERBAIK UNTUK KITA...

waahhh...best nya..

ha!!!!unk kwn2 semua dh beli blom baju raye..baik korg beli awl2 nnt kn hbs saiz baju lak....he3...xpown tukang jahit xtrima tempahan korg terpaksa la korg jahit sndr..haa3...ni nk citer kt korg........
     ada la sorg bff "best frenz forever"sy ni...punya dgn semangat hr 2dye tanye baju raye saya color ap..siap2 ng corak bunga lg sy bg unswer kt dye tau...last2 dye ckp MATI KEW LAU XPAKAI BAJU RAYA...ingt'n nk tolong beli tudung untk sy...ha3..buat sy tergelak sorg2 tau ng prangai dye ni...
    jgn la korg t'lalu budget cm someone bff sy ni...haaa3..adoi ini bkn name budget tp...ntah la korg pkr la sndr.............................................. kikihkkikihiiii....pe2 pown sy suka ng prangai bff sy 2..nakal...

ok la korg..hope korg sntiasa enjoy dgn blog sy ni...SELAMAT BERBUKA....tittttttiiiiiitttttttttt...he3

CEBIS CEBIS CINTA

haaa!!!cinta????cinta itu memang best mcm goreng pisang yg d mkn panas2...xgitu datin datuk....he3


cinta tu adalah satu anugerah....
1) cinta manusia-Allah
2) cinta manusia-manusia
3) cinta manusia-alam

kenapa hari ini kasih mempersoalkan tentang CINTA???jum kita ikuti medan bicara ini................

sume orang m'punyai rasa cinta..betul x?? ya...kasih pn bercinta gak...tp dgn ibubapa,dgn Allah dan dgn alam..jika kita cinta sesama manusia ni lain nya banyk la sb kita akn m'libat'n dua perasaan..perasaan yg berbeza...cinta sesama manusia ni sgt bnyk dugaan nya.ramai yg keciwa akibat cinta...tp cinta kpd Allah nescaya kita tak akn kecewa...insyaallah kalau datuk datin betul2 iqlas kpd nya...

cinta tidak salah..tp biar berpada2..provide syg korg 2biar adil kpd beberapa bhgian yg memerlukn syg dn cinta korg...

ok..msk bab kita hari ini..>>> ramai gadis2 remaja skrg yang mengandung ank haram..ops!!!kasar ke bhs kasih ni..ok tukar word..mengandung tanpa ayah.....kasih xkisah kalau ank yg di lahir'n korg tu di bimbing dan dijaga leklok...tp yg masyarakat cuba risau sekarg ni adalh kes PEMBUANGAN BAYI..di mana tggungjawab korg??? di mana tanggungjwb pasangan korg??? mana kasih syg yang korg curah'n bersama pasangan korg???so cuba korg pkr'n... itu lah hasil kasih syg korg dgn pasangan....
aduushhhh....kk..kasih pn xbrape pndai dlm bab ni..tp kasih cuba kongsi ng datuk datin jeww...ni cuma peringatan untk kita semua terutama kasih sbg pengarang..he3

berpada2 semasa bercinta
responsibility is important in relationship

Saturday, 6 August 2011

warna warna kehidupan

hidup ni memang banyak cabaran dan dugaan..lau xde cabaran xde la kenikmatan hiidup..betul x?? macm2 p'ngalaman hidup sume org akn lalui,xkira la ap darjat,ap pangkat, ap k'turunan pasti akn hadapi sume. kadang2 kita merasakan kejadian buruk yg berlaku ats diri kita adlh menyusahkn...tp korg sume tau x yg buruk e2lah sbnarnye mengajar kita erti kehidupan, m'wt'n kita jd matang yg sronoknye pasti p'ngalaman buruk e2 akn kekal abadi dlm dr kita ever..ever..ever...dan k'banyakan la p'ngalamn 2 akn m'jd manis st hr nnt..lau xcaye try korg tanye atuk, opah, nenek korg.....
so...xperlu la kita takut akn kekalahan, kejatuhan n ap saje yg berkaitan ng ke******** rr..sume 2dugaan yg di utus'n untk menguji kita...
tuhan mahal adil dan bijaksana dlm m'bgaturkan perjlnan kita...
andai kita rebah cubala bangun semula.....ok!!

Sunday, 10 July 2011

kawin masal

sinopsis

Sachiko dan Rio bersahabat sejak mereka masih di SMP. Selama itu pula diam-diam Rio memendam cinta pada Sachi. Dan selama itu pula ia tidak pernah berani mengungkapkannya ke Sachi. Bahkan Rio pun rela mengorbankan perasaannya untuk menjadi bumper hubungan backstreet antara Sachi dan Ben, pacarnya Sachi untuk menghadapi papanya Sachi. Semua hal rela Rio lakukan demi kebahagiaan Sachi. Sachi adalah gadis yang cantik, keren, pintar dan gaul. Ia sangat menyukai Ben karena Ben adalah tipe cowok ideal Sachi banget, gaul, ganteng, cool dan sedikit badung. Selain itu Ben juga selalu tampak keren karena mengendarai motor gede. Karena sama-sama menyukai tantangan dan hal-hal yang unik, Sachi dan Ben memutuskan untuk menikah dengan cara yang tidak biasa. Keduanya sepakat untuk mengikuti acara kawin masal.
Di hari penikahan mereka, Sachi resah gelisah karena Ben belum juga hadir padahal giliran mereka akan segera tiba. Ayah Sachi yang masih mengira bahwa Sachi akan menikahi Rio dari awal menyuruh Rio untuk ikut ngantri bersama Sachi. Rio nurut saja, padahal lagi-lagi Ben hanyalah sebagai bumper sampai Ben muncul untuk menikahi Sachi. Malangnya Sachi, sampai saat gilirannya tiba, Ben belum juga menampakkan batang hidungnya. Sachi yang dalam keadaan sedih dan terpukul itu pun akhirnya menikah dengan Rio karena terpaksa. Ia membiarkan semua ini terjadi sebagai pelampiasan kekecewaan dan kemarahannya pada Ben. Itu adalah sebuah pernikahan yang tidak diinginkan Sachi, tapi sangat diimpikan Rio. Ternyata setelah prosesi akad nikah selesai, Ben muncul. Ben meminta maaf pada Sachi karena ia ketiduran setelah semalaman merayakan pesta masa lajangnya. Sachi sangat senang karena Ben ternyata tidak melupakan janjinya. Tapi dia tidak bisa berbuat apa-apa, karena ia baru saja resmi menjadi istri Rio. Rio yang sadar bahwa Sachi tidak mencintainya rela kalau Sachi meninggalkannya demi Ben. Ia bahkan bersedia membantu untuk segera mengurus surat perceraian mereka. Tapi Sachi tidak ingin hal itu dilakukan buru-buru, karena mereka baru saja menikah, dan ia tidak sanggup menghadapi kemarahan orangtuanya.
Selama menunggu masa cerai, Sachi tetap tinggal bersama Rio. Selama itu pula Sachi tetap terus menjalani hubungan dengan Ben, tentu saja semua itu sepengetahuan Rio. Rio bahkan tidak pernah menyentuh Sachi demi menghormati perasaan Sachi. Semua yang Sachi lakukan tidak melunturkan cinta Rio pada Sachi. Akankah Sachi akhirnya menyadari cinta kasih tulus Rio padanya? Atau apakah Sachi akan tetap memilih Ben cowok impiannya dan bercerai dengan Rio?



anak manja    


pencarian kerja.....

JAWATAN KOSONG PAK

Saturday, 9 July 2011

caaakkk..cuuuuukkk

assalamualaikummm...haaaiiishh..mcm mane nk mulakn blog ni yer...ni la first time kasih create blog..just try2...jgn plak korg gelak ble bace jendela kasih punyer blog..ye laaa...blog kasih kn very2 simple...
kasih masih baru dlm blogspot ni..so kalau korg terlbh p'ngetahuan share2 la yeww....
ble tgok org laen da blog tringin gak kasih nk wt blog sndr..he3   

  
  •  ni la pict kasih ng ibu kesayangan dan juga adik kasih......  
     
    • ni plak kasih dengan ayah tersayang.....             
       that's all 4 2day.....he3 
      10q.....
            

      Wednesday, 6 July 2011

      kisah hati

      lirik lagu
      ALYAH

      Hatiku hatimu
      Menjadi satu cinta
      Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
      Tapi cinta bukan milik kita
      Semua harus berakhir
      Cinta kau dan aku
      Takkan mungkin bersatu
      Untuk saat ini di dunia ini
      Mungkin kita bersama
      Nanti di atas sana
      Biar ku setia menjaga cintamukasih
      Selamanya
      Tapi cinta bukan milik kita

      Follow by Email